wasp91zg prowadzi tutaj blog rowerowy

Keep calm & ciśnij watów

VI Zielonogórskie Grand Prix MTB Amatorów 2012 - Drzonków - start

  • DST 38.38km
  • Teren 38.38km
  • Czas 01:32
  • VAVG 25.03km/h
  • VMAX 39.80km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • HRmax 182( 91%)
  • HRavg 172( 86%)
  • Kalorie 1533kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 13 maja 2012 | dodano: 14.05.2012

przed startem nasrój pozytywny :) © wasp91zg

Już drugi raz w tym sezonie stanąłem na linii startu. Tym razem, praktycznie rzecz biorąc, rodzimej miejscowości, a przynajmniej w swoich okolicach. Co więcej, start ten odbył się w miejscowości, w której na nowo rozpocząłem przygodę ze startowaniem w tej pięknej dyscyplinie. Czyli w miejscowości Drzonków pod Zieloną Górą, a dokładniej na tutejszym WOSIRze. Do trasy i miejsca czuję sentymet, ale odczuwam wyraźny niedosyt po tym starcie.
koncentracja przed startem © wasp91zg

Podobnie jak w zeszłym roku, dałem ciała po całej linii z ustawieniem się na starcie. A padre mówił idź stań, bo znów będzie kiepsko. Ja niestety swoje i mam nauczkę na przyszłość, że starszych się słucha i bez gadania. Stanąłem w okolicy 3 rzędu zaraz przy barierce. Do tego sędzia przesunął całą stawkę kawałek do tyłu, żeby zeszłorocznych debeściaków ustawić w pierwszej linii. Nie przeszkadza mi to, a nawet chwali się taką postawę wobec nich. Ale to nie było największe zmartwienie. Bo przede mną było dwóch, nie bójmy się określenia, starszych gości. Miałem nadzieję, że chociaż będą potrafili stanowczo wystartować.
mocy przybywaj... © wasp91zg

Niestety klasycznego startowego trzepactwa nie dało się uniknąć i razem ze startem... Stanąłem w miejscu, a później zacząłem się toczyć... Żeby w ostateczności lecieć prawie po barierkach, dodatkowo sprawiając zagrożenie dla innych i siebie. Ale cóż, widocznie trzeba się przyzwyczaić. Albo stanąć w pierwszym rzędzie gdzieś na środku, zostać przesuniętym o jeden i mieć spokój. Spróbuję na kolejnym starcie.
Wracając do ścigu. Pierwsze kółko jechane prawie w trupa, a właściwie pierwsze 2km i później trochę mocniej żeby możliwie dużo osób minąć(postanowienie na kolejne kółka, to było jechać swoje i widać opłaciło się to). Na pierwszym i jedynym podjeździe, jak w zeszłym roku zrobił się zator. Jednak delikatnie wilgotna ziemia i dobrze napompowane oponki dały dość przyczepności, aby pójść środkiem i minąć sporo osób. Później charakterystyczny był długi, płaski zjazd, na którym trzeba było dokręcać. Mnie za każdym razem tam ktoś, kogo na podjeździe minąłem dochodził... Miało to jednak swoje plusy, bo mogłem schować się w jego cieniu i trochę odpocząć. Aby chwilę przed skrętem w singla przyatakować i wysunąć się na wygodną pierwszą pozycję. Co w ostateczności prowadziło do urwania tymczasowego towarzysza. Tak było przez pierwsze 3 kółka. Kolejne 2 jechałem sam, mijając albo dublując zawodników.
pewnego okrążenia © wasp91zg

Na całej trasie były 4 fajne elementy. Wspominany już pierwszy podjazd. Następnie singielek, który prowadził delikatnie pod górkę, ale po dość nierównej ścieżce i najlepiej jechało się go stojąc w korbach. Kolejnym, a właściwie kolejnymi elementami były dwa trawersy, po nawrotach. Na koniec kolejny singielek na chwilę przed metą, gdzie dało się rozwinąć całkiem sporą prędkość i mijało się drzewka na centy:)
A najlepszy w całym wyścigu był doping rodziców, którzy dzielnie marzli na przysłowiowym końcu świata przez 1,5h, od startu aż do samej mety:)
wjazd na metę © wasp91zg

Żadnych ciekawszych, wyróżniających się wydarzeń nie było. Poza tym, że standardowo spierdzieliłem finish, lądując na 3 miejscu i niżej w generalce... Ech, trzeba to dopracować w przyszłości.
to nazywasz finishem?! © wasp91zg

Znów kondycyjna trasa, o bardzo niskim poziomie trudności. No i właśnie jakiś technicznych sekcji mi brakowało strasznie, a zwłaszcza zjazdów. Za to trasa była do przejechania dla każdego, a o to chyba orgowi chodziło i szanuję to;) Bo o zabawę tu chodzi i przebywanie z ludźmi o podobnej zajawce. Gdzie mogę stanąć obok jakiegoś gościa i swobodnie powymieniać się doświadczeniami sprzętowymi i pośmiać z tego jak człowiek kombinuje, żeby tylko mógł pójść pokręcić.
Niestety nie zabrakło przytyku, że jeżdżę na KROSSie, ale mam to gdzieś. Nie mieli okazji sprawdzić i nie wiedzą, że ich ramy też się sprawdzają świetnie;P
cukry proste po wyścigu = snickers © wasp91zg

Parę suchych danych.
Planem było sprawdzenie sprzętu po ostatnich naprawach oraz swojej dyspozycji. Sprzęt wypadł genialnie. Do siebie mam trochę żalu, bo brakuje szybkości, ale wytrzymałościowo wyszło super, podobnie jak technika(według mnie równie dobrze). O wytrzymałości poświadczył wykres w pulsometrze, który od 7. minuty znajdował się cały czas w najwyższej strefie. Już na linii startu powiedziałem sobie "pierwsze dokręcić, 3 kolejne jechać swoje i na koniec pojechać tyle, ile fabryka dała". Udało się to zrealizować, chociażby patrząc na czasy / zajmowane na kółkach pozycje:
1 - 0:18:39 / 32
2 - 0:18:25 / 32
3 - 0:18:26 / 29
4 - 0:18:47 / 28
5 - 0:18:36 / 28
Ogółem wyszło 1:32:53 na dystansie 38.385km, także źle nie jest, ale może być lepiej. Ukończyłem na pozycjach:
OPEN 28/101
M2 8/18
Czas pokaże na kolejnych startach, czy jest jakiś progres. W planach są 20.05 - AZS Cup Wrocław oraz 27.05 - VI Zielonogórskie Grand Prix MTB Amatorów 2012 na kąpielisku Ochla w Zielonej Górze.


Kategoria zawody, XCO

trening - kompensacyjnie

  • DST 36.19km
  • Teren 33.21km
  • Czas 01:41
  • VAVG 21.50km/h
  • VMAX 38.50km/h
  • Temperatura 26.1°C
  • HRmax 164( 82%)
  • HRavg 140( 70%)
  • Kalorie 1180kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Piątek, 11 maja 2012 | dodano: 11.05.2012

Jak w tytule, kompensacyjnie. 5 rundek na kili zaliczone, ale były to raczej pokonywane rozsądkowo podjazdy, a na zjazdach dawałem się ponieść "instynktowi" :P Nawet przyjemna sprawa.
Z ciekawych rzeczy. Nie wiem czy to był trening czy coś się działo, ale strasznie często w okolicach kili latał policyjny śmigłowiec. Raz przystanąłem i to, co zobaczyłem było czymś i spory szacunek dla pilota. Bo zawiśnięcie ok. 3m nad taflą odry siada na beret.


Kategoria trening

do i z pracy

  • DST 9.18km
  • Czas 00:26
  • VAVG 21.19km/h
  • VMAX 32.10km/h
  • Temperatura 27.2°C
  • Kalorie 181kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 10 maja 2012 | dodano: 10.05.2012


Kategoria 4fun

trening - XC

  • DST 40.04km
  • Teren 38.34km
  • Czas 01:53
  • VAVG 21.26km/h
  • VMAX 38.20km/h
  • Temperatura 24.3°C
  • HRmax 182( 91%)
  • HRavg 158( 79%)
  • Kalorie 1637kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 10 maja 2012 | dodano: 10.05.2012

9:32 trening na kili plus rundki po wałach w proporcjach: kili 3-6rund/rundka po wałach. Starałem się trzymać "tempo wyścigowe" jadąc trening. Przyznać muszę, że na podjazdach dało się odczuć bardziej nogi i dobrze:) Oczywiście nie mogło się nie obyć bez przygód w tak piękny dzień... Nie wiem jakim sposobem, przekrzywił mi się jeden z klocków przy tylnim kole. Dziwi to tym bardziej, bo żadnego patyka ani nic nie złapałem podczas jazdy. Także w połowie musiałem zajechać do domu, co by klocek dokręcić. Do jazd do i z domu był typowo szybkościowy i na liczniku nie pojawiło się mniej, jak 29km/h. Po powrocie jeszcze parę rundek zrobiłem i delikatniej powrót do domu.
Koła nadal zaskakują. Są bardzo sztywne i da się odczuć lepsze przełożenie siły na ziemię stając w korby. Kolosalnie mniejsze opory toczenia w porównaniu ze starym kompletem. Jednak mają jedną smieszną przywarę, w związku ze swoimi płaskimi szprychami. Przy bocznym wietrze działają jak żagiel. Poszperałem w sieci i okazuje się, że to nie tylko moje spostrzeżenie. Także trzeba będzie się do tego przyzwyczaić i nauczyć na to reagować.


Kategoria trening

do i z pracy

  • DST 9.18km
  • Czas 00:32
  • VAVG 17.21km/h
  • VMAX 39.10km/h
  • Temperatura 20.3°C
  • Kalorie 182kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 9 maja 2012 | dodano: 09.05.2012


Kategoria 4fun

trening - XC

  • DST 30.53km
  • Teren 29.23km
  • Czas 01:19
  • VAVG 23.19km/h
  • VMAX 37.60km/h
  • Temperatura 19.7°C
  • HRmax 176( 88%)
  • HRavg 146( 73%)
  • Kalorie 1001kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 9 maja 2012 | dodano: 09.05.2012

Trening na kili i sprawdzian nowych kółeczek. Trening opierający się głównie na pilnowaniu kadencji na podjazdach i możliwie szybkim pokonywaniu ich. Do tego trochę więcej uwagi przy pokonywaniu zjazdów. Przy rozjeździe na wałach natomiast jazda na siłę.
Trening zacząłem dopiero o 10:25, bo z łóżka wygrzebałem się po 7 parę minut... Chociaż nie spałem już od 6 i tu pięknie uwidacznia się lenistwo:/ Chociaż pogoda sprzyjała dobremu treningowi, a to się liczy. Już w siodełku, wciąż nie mogłem opanować radości słysząc dźwięk wydobywający się z bębenka, jak przestaje się pedałować. Co więcej, odczuwalna różnica przy oporach toczenia, rower wręcz jechał sam. A na górce odczuwalna była inna sztywność MAVIC'ów względem ALEX RIMS'ów.
Na kili starałem się każdą rundkę w możliwie równym tempie pokonywać, ale czasem na podjazdach dawały się weznaki 3h snu... Nie mniej nie odpuszczałem, bo wizja startu w tą niedzielę dobrze mobilizuje. Najgorzej brak snu wpływał na koncentrację na zjazdach. Chociaż trening przy takim zmęczeniu też ma swoje plusy, bo chyba bardziej człowiek zdaje się na własne przeczucie i reaguje możliwie naturalnie na pewne bodźce.
Ostatnie kółka poczułem w łydkach i dobrze, bo jak boli to znaczy, że jest efekt:P
Tak czy inaczej, pomimo pewnych przeciwności, trening był bardzo udany. Dał też sporo radości, bo to pierwszy taki na nowych kółeczkach:D


Kategoria trening

z pracy - dziewicza jazda

  • DST 5.44km
  • Czas 00:17
  • VAVG 19.21km/h
  • VMAX 47.00km/h
  • Temperatura 8.0°C
  • Kalorie 108kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 9 maja 2012 | dodano: 09.05.2012

Powrót po godzinie 3, po 15h zmiany w go, ale na nowych kółkach:) Narzekać nie będę, bo sam chciałem tyle czasu tam spędzić i warto było. Bo metaliczny dźwięk zapadek w bębenku dawał mnóstwo satysfakcji:) Kółeczka toczą się cudnie i będzie trzeba je przetestować w terenie:)

Chociaż delikatny chrzest mają już za sobą. Bo powrót z nocki nie solo, a w towarzystwie Andrzeja. Z ciekawych rzeczy mały ścig spod Super Pharm'u przy Oławskiej do Ossolineum. Prędkość, jaką udało się rozwinąć(47 km/h) była dość ciekawa i trochę pobudziła na wieczór. Później już spokojnie jechaliśmy, aż do dworca Nadodrze. Kawałek jechało się solo, po czym podłączył się do mnie Pan na pięknym cdale'u. Fajnie się pogadało aż do mostów wa-wskich, poza jednym fantem. Miałem strasznie, nadal mam, zasyfiały napęd. Co za tym idzie słychać go:/ Pan po usłyszeniu, że ma ekstra rower powiedział, że owszem i najbardziej podoba mu się, cytuję "bez urazy, ale super sprawa jak nie słychać łańcucha jak u ciebie, tylko same oponki". Cóż bywa. Jednak nie przyćmiło to delektowania się dźwiękiem zapadek, które mają ten czar:)


Kategoria 4fun, sprzęt

trening - poza trasą

  • DST 16.09km
  • Teren 15.40km
  • Czas 00:44
  • VAVG 21.94km/h
  • VMAX 37.60km/h
  • Temperatura 12.2°C
  • HRmax 180( 90%)
  • HRavg 147( 73%)
  • Kalorie 565kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 8 maja 2012 | dodano: 09.05.2012

Trening na kili. Właściwie to próba zrobienia treningu, bo doszedłem do wniosku, że się trochę zasiedziałem przez ten tydzień. Parę rundek zrobiłem... Za każdym razem tocząc pianę przez niedziałający napęd:/ Jak w większości wykonywałem martwy obrót korbami doszedłem do wniosku, że czas zawinąć się do domu, bo to nie ma najmniejszego sensu. To akurat była dobra decyzja.
Czemu? Bo nie więcej jak 40min po wejściu do domu zadzwonił domofon i dotarła do mnie długo oczekiwana paczka z nowiutkimi kółeczkami MAVIC CROSSRIDE DISC/UB^^

Paczuszkę odebrałem i tylko zerknąłem do wewnątrz, radość nie do opisania. Kartonik pod pachę i z rowerem but do GO(znów jestem ogromnie wdzięczny, że przełożeni nie mieli nic przeciw pogrzebaniu w prywatnym rowerze). Cieszyłem się jak dziecko idąc z rowerem i kartonem, także zwrócono w robocie uwagę na mojego nieprzeciętnego banana na twarzy:)
Poza zrobieniem kółek wymieniłem okładziny hamulca i komplet linek z pancerzami. Do tego pierwsze zakręcenie kółeczkami i ten metaliczny odgłos, coś pięknego:) Wszystko ładnie pięknie wyregulowane i dopasowane czekało na jazdę próbną. Niestety mogła ona nastąpić dopiero po 3:/ Powód? Nocka i szykowanie sklepu. Tak, więc "tytan pracy" spędził w GO bagatela 15h(12 - 3). Ale warto było:P


Kategoria sprzęt, trening

do i z pracy

  • DST 9.52km
  • Czas 00:31
  • VAVG 18.42km/h
  • VMAX 33.30km/h
  • Kalorie 188kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 7 maja 2012 | dodano: 07.05.2012


Kategoria 4fun

do i z pracy

  • DST 9.06km
  • Czas 00:31
  • VAVG 17.54km/h
  • Temperatura 14.0°C
  • Kalorie 179kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 6 maja 2012 | dodano: 07.05.2012


Kategoria 4fun