wasp91zg prowadzi tutaj blog rowerowy

Keep calm & ciśnij watów

trening - XC

  • DST 39.90km
  • Teren 38.85km
  • Czas 02:04
  • VAVG 19.31km/h
  • VMAX 37.90km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • HRmax 178( 89%)
  • HRavg 162( 81%)
  • Kalorie 1861kcal
  • Sprzęt Biała Dama
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 16 lipca 2012 | dodano: 17.07.2012

Trening na kili, podczas którego chciałem możliwie mocno katować podjazdy. Oczywiście nie tylko ten element był szlifowany. W dalszym ciągu "docieram się" z hamulcami i zaczynam zauważać ich coraz to większy potencjał:) Także zjazdy i ich techniczne, szybkie, ale pokonywanie ich z opanowaniem też było na tapecie. Co do podjazdów to treningowe BARRO MOUNTAIN, które swego czasu przypominały BARRO RACE, powoli zaczynają wyglądać jak... Hmm.. BARRO SLICK, o ile coś takiego kiedyś powstanie... Opony na trochę mniej ubitym podłożu ślizgają się jak szalone, chociaż nie jest to takie złe. No chyba, że rower zatrzymuje sie w połowie sztywnego podjazdu, a koło się nadal obraca... W miejscu... Jednak można to przezwyciężyć odpowiednio układając środek ciężkości na rowerze. Kolejną rzeczą, którą zrobiłem, ale to raczej po treningu, było przesunięcie siodełka o niecałe 10mm w stronę kiery. Trochę pozycja mi się zmieniła i wyciągnęła do przodu po zmianie z 10mm podkładki pod mostkiem na 5mm. Jeden z wniosków i planów na przyszłość z tym związanych to zakup sztycy z 0-wym offsetem. Tak czy inaczej, trening porządnie przepracowany i z kółka na kółko bardziej czułem uda i łydki na podjazdach, a to dobrze. Starałem się je pokonywać możliwie podobnie, jednak ostatnie okrążenia miały zauważalny spadek szybkości w ich pokonywaniu, chociaż siły wkładałem tyle samo.
Po powrocie do mieszkania miła niespodzianka. Przesyłeczka z ostatnią wyczekiwana rzeczą przyszła. W przesyłce tarcza 32T AEROZINE :) Także wieczór upłynie pod znakiem wymiany napędu, bo każdy element potrzebny do złożenia go już jest. Zestaw składa się z:
1) Kaset Shimano SLX CS-HG80-9 11-32T
2) Łańcuch Shimano LX CN-HG73 114
3) Zębatka Aerozine 32T ALU 7075(waga: jedyne 37g)

nowy napęd czekający na montaż © wasp91zg

Oczywiście nie poprzestałem na założeniu kasety, tarczy i odpowiednim przycięciu łańcucha. Przy okazji zakonserwowałem freehub'a i odtłuściłem te elementy w napędzie, które nie zostaną zmienione(blat i najmniejsza tarcza w korbie oraz kółeczka w wodziku tylniej przerzutki). Także drobny serwis i parę godzin byłem zajęty. A ile radości sprawia człowiekowi taki serwis:) Tym bardziej, że wrażenia z kasety na aluminiowym pająku i dźwiękiem(bo inaczej brzmi) jaki z siebie wydaje podczas zmiany przełożeń są wielką uciechą.
Kaseta CS-HG80-9 11-32T © wasp91zg

Przycinanie łańcucha dało ciekawe spostrzeżenie. Oba łańcuchy, to znaczy nowy skrócony do takiej samej liczby ogniw, co stary łańcuszek, położone koło siebie i tu ciekawostka. Stary CN-HG53 był bagatela o pół ogniwa dłuższy?! Daje to do myślenia, jakie siły działają w napędzie i jaki to ma wpływ na łańcuch po niecałych 2,5kkm. Kolejna nauka do przyjęcia: zmieniaj łańcuch co około 1-1,5kkm przy intensywnym użytkowaniu, a może i częściej.
na początku równiutko, na końcu pół ogniwa różnicy... © wasp91zg

Nowa tarcza 32T od AEROZINE przyszła po makabrycznie długim czasie oczekiwania. Cóż odbije się to na ocenie sprzedawcy, jednak jakość towaru, pierwsza klasa. Pierwszym wrażeniem po wzięciu jej do ręki było "WOW! To nic nie waży!" Faktycznie chwytając nową, wykonaną z ALU 7075 obrobioną przy pomocy CNC tarczkę i starą stalową od SHIMANO, różnica była kolosalna. Nowa tarcza była 2 razy jak nie więcej lżejsza. Zobaczymy jak z jakością i wytrzymałością na dłuższą metę.
nowa środkowa tarcza lżejsza o 52g ^^ © wasp91zg

Po złożeniu wszystkiego, rower troszkę się odchudził i zaczął lepiej brzmieć(pewnie to przez tą kasetę i ładniejszy dźwięk jaki wydaje przemieszczający się po niej łańcuch ;P). Ponadto to uczucie, że napęd jest nówka funkiel i jego znacznie lepsze i sprawniejsze działanie, w porównaniu do zużytego zestawu. Coś co rozumieją ludzie z korbą na punkcie rowerów :P
Teraz bike czeka na test terenowy i dalsze modyfikacje(ale do nich prędko nie dojdzie, bo pierw trzeba się odkuć finansowo), które są na bieżąco aktualizowane;)
16.07.2012 © wasp91zg


Kategoria trening, sprzęt


komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ednia
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]