Bike Maraton #7 Szklarska Poręba - best so far @BM series :)
-
DST
77.26km
-
Teren
77.26km
-
Czas
04:15
-
VAVG
18.18km/h
-
VMAX
67.10km/h
-
Temperatura
11.0°C
-
HRmax
180( 94%)
-
HRavg
167( 87%)
-
Podjazdy
2043m
-
Sprzęt Lady in Red
-
Aktywność Jazda na rowerze
Do tego dzięki równej i mocnej jeździe całej drużyny zwycieżyliśmy w klasyfikacji druzynowej! Do czego również dorzuciłem swoją cegiełkę ;)
Kategoria XCM, zawody
Pościgane u Słowaków na "lejzi" w Horal Maraton 2014
-
DST
65.50km
-
Teren
65.50km
-
Czas
03:32
-
VAVG
18.54km/h
-
VMAX
54.70km/h
-
Temperatura
19.0°C
-
HRmax
182( 95%)
-
HRavg
167( 87%)
-
Podjazdy
1876m
-
Sprzęt Lady in Red
-
Aktywność Jazda na rowerze
Do startu w Horal Maraton podszedłem dość sceptycznie. Wybrałem średni dystans(73km i 2300m pionów), nazwany żartobliwie przez organizatorów "Lejzi". Choć daleko mu było do nazwy :P Poza chłopakami z teamu nie znałem nikogo kto startował i nie wiedziałem zupełnie jaki będzie poziom podczas wyścigu. Spora ilość opadów w tygodniu poprzedzającym start zapowiadała nienajlepsze warunki na trasie. Do tego doszła nieprzespana, w moim przypadku, noc poprzedzająca dzień wyścigu. Także przed startem wszystko było jedną wielką niewiadomą. Sam maraton rozpoczął się względnie spokojnie. Choć rywalizację rozpocząłem z końcówki stawki, to przebicie się do przodu nie stanowiło większego problemu i szybko zacząłem widzieć czoło stawki, jadąc w okolicy 6~8 miejsca. Do około 30 minuty rywalizacji miałem w zasięgu wzroku czub peletonu i Patryka, którzy jednak mieli większe tempo i po pierwszej sekcji zjazdów zniknęli mi z oczu. Później bez większej historii. Góra, dół jadąc swoim równym tempem, sporadycznie przejeżdżając przez strumień czy inną błotną kąpiel. Generalnie cały maraton to była jazda solo, pomimo jazdy w 3-osobowej grupce, wciąż to ja dyktowałem tempo. Dobrze mi się kręciło do około 2,5h jazdy, później niestety przyszedł kryzys i ostatnią godzinę jechałem, żeby jechać. Spory wpływ na taki stan rzeczy miały warunki panujące na trasie. Ciągle płynące błoto w zastraszającym tempie wypłukało smarowanie z łańcucha(dawno nie jechałem z tak głośno pracującym suchym napędem). Jednak pierwsze podjazdy i ten najdłuższy, niemal 10 kilometrowy, podjazd pokonałem w przyzwoitym tempie, naciągając na nich zawodników z 3-osobowej grupki.
Niestety kryzys spowodował to, że grupka mi odjechał, co trochę podkopało morale. Najwyraźniej po odwaleniu brudnej roboty, to oni zachowali więcej sił. Ostatecznie trasę dystansu Lejzi(który liczył 65,5km zamiast zapowiadanych 73km) pokonałem 3h32min05sek realizując swoje założenia na ten start(TOP15 Open i TOP10 w kategorii) plasując się odpowiednio na 9 i 6 pozycji. Pewnie mogłoby być lepiej, ale na całokształt złożyły się różne czynniki: warunki na trasie, suchy napęd od 30km, nieprzespana noc... Ale nie ma co doszukiwać się wyjaśnień, pojechałem co mogłem i mimo to jestem całkiem zadowolony. Na pewno w perspektywie zbliżających się MP w maratonie MTB muszę popracować nad wytrzymałością, bo tej ewidentnie w tym starcie mi zabrakło. Oby kolejne starty mi w tym pomogły, bo teraz rozpoczyna się ta maratońska część sezonu. A najbliższy start już w tą sobotę w Szklarskiej Porębie na Bike Maraton'ie!
Kategoria zawody, XCM
Bikelog reaktywacja, czyli Mistrzostwa Polski MTB okiem żółtodzioba
-
DST
23.80km
-
Teren
23.80km
-
Czas
01:37
-
VAVG
14.72km/h
-
VMAX
38.20km/h
-
Temperatura
31.0°C
-
HRmax
185( 92%)
-
HRavg
177( 88%)
-
Kalorie 1052kcal
-
Podjazdy
831m
-
Sprzęt Lady in Red
-
Aktywność Jazda na rowerze
Generalnie rzecz biorąc, moje mistrzostwa rozpoczęły się nieco inaczej, już w czwartek podczas wyścigu sztafet. Inaczej, ponieważ pierwszy raz odpowiedzialny byłem za drużynę i organizację. Jednak tylko tego dnia. Generalnie wszystko było spoko i do przejścia. Jednak nie tyle był problem z załatwianiem formalności, co jeszcze z przyszykowaniem roweru żeby cały skład mógł wystartować w sztafecie. Mianowicie miał miejsce smutny incydent w dniu sztafety i skradziono Basi rower( Klik żeby pomóc), także startowała na moim sprzęcie. A że jako jedyny korzystam w teamie z pedałów Look(wg mnie jedyne słuszne), to trzeba było skądś załatwić na ten wieczór jakieś shi(t)mano. Ale dało się sprawę załatwić i od Przemka udało się pożyczyć pedała. Jeszcze względnie dopasować pozycję i Basia zdążyła objechać pętlę, uff… Także ile mogłem, to pomogłem ekipie przed startem i mocno za nich trzymałem kciuki. Stresując się sztafetą chyba niewiele mniej jak sami uczestnicy ;) Trzeba przyznać, że Basia, Gregory, Damian i Patryk dali radę przywożąc 6 miejsce!
W piątek z rana ruszyliśmy na trasę, żeby sprawdzić co to będzie i choć trochę uniknąć upałów. De facto pętla w tej sesji treningowej została przejechana w całości tylko raz, ale dokładnie i powtarzając po kilka razy co trudniejsze elementy. Choć i tak „szalonego drwala” nie odważyłem się zjechać i postanowiłem pokonywać go z buta(bezpieczniej i szybciej wg mnie). Po południu ponownie pojechaliśmy na trasę, ale tym razem w tempie spacerowym z zamiarem przejechania dwóch kółek bez przerw, powtórek, w miarę płynnie ale lekko. Poranne obadanie trasy dało jakiś pogląd jakimi ścieżkami jechać i spokojnym tempem udało się dość składnie całość pokonać. Oczywiście poza najgorszym zjazdem, drwalem. O flow podczas jazdy mowy i tym razem nie było. Po krótkiej sesji szybkie ogarnięcie się i do Środy Wlkp. dopingować Gregorego na eliminatorach.
Same eliminatory były widowiskowe za sprawą pętli i przeszkód na niej. Ale jak zaczęło zmierzchać, to zrobiło się dość niebezpiecznie. Teammate pojechał co mógł, w granicach rozsądku i dotarł do 1/8 finału. Tracąc 1/4 finału o błysk szprychy. Ale walka była i udało mu się nie popsuć siebie w przeciwieństwie do kilku innych startujących.
Sobota, jak to zazwyczaj na dzień przed startem, wprowadzenie do wyścigu. Spokojne objechanie pętli i jedno kółko w tempie 90% tempa wyścigowego. Standardowa przepałka. Po takim kółku utwierdziłem się w tym, że lekko nie będzie. Trasa i warunki były wymagające. Tym bardziej mając świadomość, że na starcie trasa będzie jeszcze bardziej rozjeżdżona. Jak to zwykle, wyścig elity jest na końcu, więc i jest najciężej.
Do tego krótka pętla z Dominikiem z WAK(więcej o WAK) żeby pomóc mu z czymkolwiek niepewnym przed jego startem i na bazę oszczędzać nogi. No prawie oszczędzać, bo jeszcze trzeba było wrócić na trasę dopingować młodego wymiatacza ;) A ten pojechał świetny wyścig, dojeżdżając w ścisłej czołówce przegrywając o pół koła miejsce na podium. Niemniej WOW! J I jeszcze tego samego dnia etapowe zwycięstwo Rafała Majki na TdF! No generalnie ekstra! Chwilę po południu dotarła plota, że najgorszy zjazd jest zmieniany przez organizatorów i postanowiliśmy go sprawdzić. Faktycznie stał się bardziej przejezdny i na wieczornym krótkim treningu to sprawdziliśmy. Pokonany kilka razy okazał się już mniej szalony jak był wcześniejszy szalony drwal. Teraz pozostało tylko czekać na start.
Dzień sądu, niedziela i… Nieprzespana noc. Choć właściwie to przespana, tylko zasnąć było ciężko, sen też rwany i pobudka równo z kurczakami, duuużo za wcześnie… Cóż temperatury jak z tropików w nocy i nad ranem, potworna ilość owadów w nocy i śpiew ptaków od godziny 4 rano, nie sprzyjają(przynajmniej mi) w dobrym śnie. Ale mimo to wstałem wypoczęty, więc wszystko grało. Rozpoczęła się taka standardowa przedstartowa rutyna. No poza pomocą Damianowi podczas wyścigu juniorów na bufecie, ale wspierać swoich trza ;) Generalnie jedynymi zmartwieniami przed wyścigiem było doglądnięcie roweru, zjedzenie makaronu w odpowiedniej ilości i o odpowiedniej porze, przygotowanie ciuchów, ostatnie rozmowy o tym co i jak z pętlą z osobami, które już swój wyścig skończyły. Norma.
Sam start był przewidziany na godzinę 16:30. Od 16:00 zatem rozgrzewka, ale w tym wypadku lekka. Już od samego przebywania na dworze było się wystarczająco rozgrzanym. Temperatura odczuwalna oscylowała wtedy gdzieś między 30’C a 35’C… Wręcz idealna do ścigania :P Po 15min trzeba się było stawić w okolicy startu, bo rozpoczynało się ustawianie zawodników.
Do startu przystąpiło 61 osób i nikogo z przypadku. Każdy umie się ścigać, coś sobą reprezentuje i w wyścigu jak ten jedzie ile może. Niestety zostałem rozstawiony z numerem 51 i byłem wyczytany dopiero do 7 linii, praktycznie na samym końcu(linii było 8). Plan na wyścig był dość prosty. Przebić się możliwie wysoko na rozbiegówce, ale nie „zbombić” się nadmierną szarżą, następnie równo mocno swoim tempem. W końcu do przejechania było 5 ciężkich zarówno fizycznie jak i techniczne okrążeń oraz rozbiegówka(połowa kółka, bez jednej sekcji technicznych singli). Założenie na MP miałem od lutego i nie zmieniło się w nim nic. TOP30. Do tego doszło poboczne – nie dostać dubla i usłyszeć dzwonek oznajmiający wjazd na ostatnie okrążenie.
Na 3min do startu, już przy bramie startowej siedząc na górnej rurze spojrzałem na garmina. Tętno 124bpm… Nie dało się ukryć, był stres. Ale już po komunikacie 30sek do startu, wyciszyłem się i to odczuwalnie(tętno też diametralnie spadło). 15sek do startu, nie było w tym momencie już odwrotu, sprawdzenie przełożenia i wyczekiwanie na start. Teraz wszystko było w moich rękach, a właściwie nogach :P Padła komenda START i… Jak to łatwo przewidzieć, zwyczajowo na wyścigach XCO spartaczyłem start lądując na końcu stawki. No prawie, bo były za mną jeszcze dwie osoby… Także na pierwszym asfaltowym podjeździe poszedł ogień(z resztą jak u wszystkich) i cisnąc co sił odrobiłem kilka lokat, znajdując się za kolegą z teamu na szutrowej dojazdówce. Grupa nie rozciągnęła się wystarczająco na pierwszych metrach prowadzących szerokimi drogami i wjeżdżając w sekcję techniczną zrobił się armagedon. Było bieganie, jechanie, prawie jechanie, bieganie łączone z jechaniem, upadki, przepychanie się... A wszystko to w jednej wielkiej chmurze kurzu wzbitego spod kół/butów zawodników. Do tego zaliczyłem glebę, spadając z wąskiego trawersu lekko się obijając. Kończąc rozbiegówkę zrobiło się bardziej przejezdnie za sprawą kilku następujących po sobie sztywnych podjazdów.
Po pierwszym kółku urwaliśmy się z Grześkiem z grupki, w której jechaliśmy. Później byli mijani kolejni zawodnicy i Gregory też gdzieś został. Nie wiedziałem który jadę, jak wygląda sytuacja przed i za mną. Wyścig trwał. Każde okrążenie to kolejnych kilku wyprzedzonych zawodników. Ciągła koncentracja żeby pokonywać pętlę bez głupich błędów i maksymalne skupienie na trudnych zjazdach. Zwłaszcza na tych gdzie widziało się sporą liczbę kibiców(czyt. tam gdzie łatwo o widowiskową i bolesną glebę). A najwięcej ich zawsze było na drwalu, którego za każdym razem bez problemów pokonywałem(tu pewnie trochę zasługi jest w sprzęcie, który nie zawiódł, a duże koła na przeszkodach zrobiły robotę).
Jak się okazało już po zjechaniu na bazę, wyścig ukończyłem na 22 miejscu! Co jest jednoznaczne ze zrealizowanie postawionego sobie na początku sezonu celu. Zdaję sobie sprawę, że pozycja mimo to rewelacyjna nie jest, bo lokata w TOP15 to by było coś. Ale do tego też dojdzie. Może za rok? :P Niemniej jak na pierwszy start w karierze na imprezie takiej rangi jak krajowy czempionat, z tak mocną obstawą jestem zadowolony. Na pewno jednym z wniosków jakie wyciągnąłem, to konieczność startów w imprezach punktowanych przez PZKol, co da lepsze miejsce przy rozstawianiu na starcie. Ale to za rok. Na ten sezon jeszcze istotnym będzie przestanie psucia momentu startu…
Po mistrzostwach przede wszystkim chcę podziękować teamowi i sponsorom Mitutoyo, Dema Bicycles, AMP Polska, Brubeck i KTJ Kolor za wsparcie, dzięki któremu miałem możliwość wystartowania w tym wyścigu. Również podziękowania należą się kierownikowi ekipy, który wypruł sobie żyły na bufecie i dzięki niemu dało się przejechać wyścig w tych tropikalnych warunkach. Oraz trenerowi Gregoremu, który tak rozplanował przygotowania, że pomimo bomby po wyścigu etapowym na chwilę przed, byłem w ogniu na Mistrzostwach! I wszystkim kibicom, którzy swoim dopingiem przyczynili się do tego, że miałem ochotę wykrzesać z siebie jeszcze więcej. Może wynik nie powala, ale obiecuję, że za rok będzie lepiej!
Mam nadzieję, że dało się przebrnąć przez kolejny, ale jednak jakby pierwszy wpis ;) Sezon trwa, coś jeszcze planuje tu zamieścić. Ale póki co chwila luzu i od kolejnego tygodniu ruszamy dalej z pracą, bo jeszcze kilka wyścigów przede mną ;)
Kategoria XCO, zawody
trening - szosa
-
DST
98.41km
-
Czas
03:10
-
VAVG
31.08km/h
-
VMAX
63.70km/h
-
Temperatura
9.0°C
-
HRmax
193( 96%)
-
HRavg
158( 79%)
-
Kalorie 2764kcal
-
Podjazdy
520m
-
Sprzęt RoadRunner [emerytowany - na sprzedaż]
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kategoria trening
trening - szosa
-
DST
51.88km
-
Czas
01:34
-
VAVG
33.11km/h
-
VMAX
44.80km/h
-
HRmax
186( 93%)
-
HRavg
162( 81%)
-
Kalorie 1427kcal
-
Podjazdy
159m
-
Sprzęt RoadRunner [emerytowany - na sprzedaż]
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kategoria trening
do i z pracy
-
DST
8.49km
-
Czas
00:31
-
VAVG
16.43km/h
-
Kalorie 175kcal
-
Sprzęt RoadRunner [emerytowany - na sprzedaż]
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kategoria 4fun
do i z pracy
-
DST
8.49km
-
Czas
00:29
-
VAVG
17.57km/h
-
Kalorie 175kcal
-
Sprzęt RoadRunner [emerytowany - na sprzedaż]
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kategoria 4fun
Just 4fun riding :)
-
DST
20.98km
-
Teren
12.19km
-
Czas
02:15
-
VAVG
9.32km/h
-
VMAX
41.70km/h
-
HRmax
178( 89%)
-
HRavg
152( 76%)
-
Kalorie 1840kcal
-
Podjazdy
474m
-
Sprzęt Biała Dama
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kumulacja pecha, 13-ty na całej linii -,-
Kategoria 4fun, trening
Just 4fun riding :)
-
DST
68.68km
-
Teren
29.00km
-
Czas
03:53
-
VAVG
17.69km/h
-
VMAX
44.70km/h
-
HRmax
175( 87%)
-
HRavg
134( 67%)
-
Kalorie 2529kcal
-
Podjazdy
732m
-
Sprzęt Biała Dama
-
Aktywność Jazda na rowerze
Wf Kolarstwo górskie = aktywna regeneracja
/1058471
Kategoria 4fun, trening
trening - szosa
-
DST
32.20km
-
Czas
01:00
-
VAVG
32.20km/h
-
VMAX
37.20km/h
-
HRmax
165( 82%)
-
HRavg
140( 70%)
-
Kalorie 713kcal
-
Podjazdy
83m
-
Sprzęt RoadRunner [emerytowany - na sprzedaż]
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kategoria trening