na serwis freehub'a

• Sprzęt Biała Dama
Piątek, 29 czerwca 2012 | dodano: 29.06.2012

Wyjazd z rańca zrobić serwis freehub'a. Trafiłem do GO jeszcze przed otwarciem, bo o 8 i nie robiąc nic ponad zabrałem się do roboty. Fakt ze najpierw musiałem naprawić bacik, bo się komuś porwał i wylądowała sama rączka w szufladzie, ale cóż bywa. Poświęciłem stary łańcuch i zmontowałem nowy w niecałe 15min :D Później nadszedł czas na rozebranie rzeczonego freehub'a. Przy demontażu jedynym problemem było odkręcenie kasety, reszta była tak prosta, jak budowa cepa. Drugi najdłuższy etap to wyczyszczenie części. Tego stałego elementu w piaście i samego bębenka. Oczywiście z największą uwagą czyściło się zapadki, oraz uszczelkę. Jak już wszystko było czyściutkie, zabrałem się za montaż i oliwienie elementów. Poszło dość sprawnie i złożony freehub zaczął nawet ładniej cykać ^^ Założyłem kasetę i przestała się bujać, wpakowałem koło tak gdzie jego miejsce, czyli w tylnie widły, ogarnąłem stół w serwisie i zabrałem sie do domu. Wyszedłem równo o 9, a zacząłem dłubać ok 8.15. Chyba sprawnie poszło.
Kolejnym miłym elementem po serwisie była praca napędu. Łańcuch zaczął szybciej i lżej poruszać się po kasecie. Także już wiem, co robić, gdy zaczną sie problemy z przełożeniami. Co nie zmienia faktu, że teraz po każdym 1kkm będę robił szybki serwis freehub'a, aby kółeczka dłużej nienagannie pracowały:)