Nowy sezon, a wraz z nim nowe wyzwania

Wtorek, 10 marca 2015 | dodano: 10.03.2015

Minionej niedzieli odbyło się ostatnie przedsezonowe teamowe spotkanie, które miało na celu dogranie ostatnich szczegółów dla całej ekipy w odniesieniu do nadchodzącego wielkimi krokami sezonu. Potwierdziła się spora część wcześniejszych ustaleń i wiem już jak ten rok będzie wyglądał oraz jakie starty mnie czekają.
Po przedsezonowych rozmowach z managerem grupy, doszliśmy do wniosku iż w tym roku skupię się na startach w wyścigach XCM. Złożyło się na to kilka wewnątrz teamowych kwestii, jak również moje możliwości i wnioski wyciągnięte z zeszłorocznych startów. Jednak kwintesencji kolarstwa górskiego, jakim jest XCO, nie odpuszczę i na kilku imprezach tego typu również się pojawię. W tym na krajowym czempionacie w Sławnie. Kalendarz na ten rok jest więc wyraźnie ukierunkowany na konkretne starty, ale niemniej ambitny. Same daty i miejsca gdzie będę w tym roku stawał na starcie są następujące:

• 29.03.2015 - Mitteldeutschlandcup MDC-XC - Bautzen[Niemcy]
  • 11.07.2015 - Bike Maraton - Szklarska Poręba
  • 16-19.07.2015 - Mistrzostwa Polski MTB XCO - Sławno
  • 25.07.2015 - Puchar Polski XCM (Bike Maraton) - Bielawa
  • 09.08.2015 - Puchar Polski MTB XCO - Tuchów
  • 14-16.08.2015 - Horal Tour - Svit[Słowacja]
  • 22.08.2015 - Bike Maraton - Myślenice
  • 06.09.2015 - Puchar Polski XCM (Mazovia) - Olsztyn
  • 13.09.2015 - Puchar Polski XCM (GP Kaczmarek Electric) - Wolsztyn
  • 20.09.2015 - Mistrzostwa Polski w maratonie MTB - Obiszów
  • 03.10.2015 - Puchar Polski XCM (Skandia Maraton Lang Team) - Kwidzyn

Oczywiście mogą pojawić się pewne zmiany, ale będzie to raczej kosmetyka podyktowana zmianą terminu imprezy(co już miewało miejsce w latach ubiegłych), albo zmiana lub rezygnacja z imprezy przez jakieś zdarzenie losowe. Mogą również pojawić się jakieś dodatkowe starty, gdy nadarzy się taka okazja. Pewne są natomiast starty pucharowe, zwłaszcza w Pucharze Polski XCM, które będą dla mnie priorytetem zaraz po Akademickich Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Polski XCO i na te imprezy będzie położony największy nacisk. Ale również będę chciał powalczyć o indywidualną lokatę w klasyfikacji generalnej Bike Maraton i stanowić mocny punkt w teamie w walce o obronę zeszłorocznego pierwszego miejsca w klasyfikacji drużynowej.
Karty zostały rozdane i już w tym miesiącu czeka mnie pierwsze wyścigowe przetarcie, a za parę tygodni wyścigowa karuzela zacznie się na nowo kręcić. Jak to będzie wyglądało i co z tego wyjdzie? Okaże się w swoim czasie. Póki co forma jest wciąż szlifowana. Choć ostatnie testy pozwalają być dobrej myśli, ponieważ jestem w lepszej dyspozycji jak byłem w tym samym czasie rok temu. Przyznam szczerze, że nie mogę się już tego wszystkiego doczekać! :)